Üdvözöljük a

Egyre jobban szeretünk online vásárolni | HKIK

honlapján!

-

Kamarai rendezvények

<< 2017 Szeptember >>
KeSzeCsüSzoVa
    123
45678910
11121314151617
181920
21
222324
252627282930 

Egyre jobban szeretünk online vásárolni

Szerző: Pappné Ambrus Katalin | 2017. szeptember 7.

Európában az internetezők egynegyede minden héten vesz valamit az online térben, míg a magyarok körében 18% ez az arány - derült ki a Masterindex európai e-kereskedelmi és fizetési trend kutatásból.

 

 

A Mastercard legfrissebb, az Európai Gazdaság Térség (EGT) húsz országában – köztük Magyarországon – végzett kutatása feltérképezte, hogy milyen gyakran és mit vásárolnak szívesen az európai felhasználók az interneten. A kutatás kitért arra is, hogy milyen fizetési módokat vesznek igénybe a netes vásárlók, szívesen rendelnek-e termékeket külföldi webshopokból, és milyen aggályaik lehetnek az online vásárlással kapcsolatban. Az eredmények azt mutatják, hogy egész Európában virágzik az e-kereskedelem, a fogyasztói szokások ugyanakkor országonként nagyon eltérőek. Európa nyugati országaiban.


Milyen gyakran vásárolunk online?

 

A Mastercard kutatása szerint Európán belül az Egyesült Királyság internet-használói választják a leggyakrabban az online piacteret. Itt 8 százalék azok aránya, akik mindennap vásárolnak az interneten, ami nagyságrendileg hasonló a lengyelek (9%), a litvánok (9%) és az olaszok (8%) értékeihez. A britek ugyanakkor kitűnnek a többi ország közül a heti online vásárlási adatokkal: a felhasználók 41%-a hetente legalább egyszer vesz valamit online, őket az írek (32%) és a németek (30%) követik a ranglistán. Ezzel szemben a magyarok (18%), a finnek (17%), az észtek (16%) és a dánok (16%) esetében lényegesen alacsonyabb a hetente vásárlók aránya. 
7-8%-os éves ütemben emelkedik a magyar online vásárló lakosság mérete, mely jelenleg már eléri a 2,8 millió főt derül ki a GKI digital kutatásából. Azonban a 2016-os adatok alapján az online vásárlók száma immár második éve csupán egy számjegyű bővülést mutat. Amiből az következik, hogy a kereskedő, aki növekedni akar annak muszáj a visszatérő vásárlókra építenie. 


Milyen termékek fogynak az internetes piactéren?


Nem meglepő, hogy kevesen vannak azok a felhasználók, akik minden nap vesznek valamit a virtuális térben, hiszen a legkedveltebb termékek nem a mindennapi bevásárláshoz köthetők, sokkal inkább a tartós fogyasztási cikkek közül kerülnek ki. A ruházat és cipő (48%), a különböző jegyek (34%), az elektronikai cikkek (33%) és a könyvek (31%) vásárlása a leggyakoribb, de itt is láthatunk eltéréseket az egyes térségekben:
• az online vásárló britek több mint kétszer akkora valószínűséggel veszik az interneten az élelmiszert (33%), mint a hollandok (16%), a franciák (15%) vagy a belgák (13%);
• a görög internetes vásárlók négyszer olyan nyitottak arra, hogy hosszabb utazásaikat az interneten kössék le, mint a horvátok;
• Finnország (31%), Svédország (22%) és Norvégia (22%) területén öt vásárlóból legalább egy online szerencsejátékkal is foglalkozik.

 

Magyarországon az FMCG (Gyorsan Forgó Fogyasztási Cikkek) szektor, mely az online térben még mindig csak a szárnypróbálgatás időszakában jár, de az már a mostani adatokból is látszik, hogy nagy jövő áll a rendszeres bevásárlások online intézése előtt.

 

Hogyan fizetünk online?

 

Az attitűdök a fizetési módok tekintetében is eltérnek, ha online vásárlásról van szó. Csehországban, Németországban, Hollandiában és Lengyelországban az online bankolás kétszer olyan népszerű, mint a kártyás fizetés, ezzel szemben az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Spanyolországban, Írországban és Olaszországban egyértelműen a bankkártya a legkedveltebb fizetési mód.
A kutatás az újgenerációs fizetési módokkal (e-walletek, banki applikációk, QR kód szkennelés) kapcsolatos hozzáállást is vizsgálta. Miközben Európa-szerte világosan látszik a nyitottság az új technológiák használatára, az érdeklődés nem mindig tükröződik a tényleges használatban. A spanyolok például – elmondásuk alapján – nagyon lelkesek az e-walletek iránt, a tényleges használat terén viszont

Hataáron átívelő online vásárlsálemaradtak a norvégok (20%), a görögök (20%), és a finnek (19%) mögött.

 

Határon átívelő online vásárlás


Magyarországon, Bulgáriában, Csehországban, Franciaországban, Németországban, Litvániában, Hollandiában, Lengyelországban, Romániában és Szlovákiában öt felhasználóból legalább kettő mondta azt, hogy még soha nem vásárolt külföldi webshopból. Ezzel szemben az osztrák és ír felhasználók majdnem 90 százaléka vásárolt már külföldről az interneten legalább egyszer életében, az olaszok, a spanyolok és a britek esetében pedig kétharmad volt ez az arány. Összességében elmondható, hogy a határokon átnyúló külföldi online vásárlás sok lehetőséget rejteget még, habár az európai felhasználók több mint 40 százaléka már most is rendel termékeket külföldről legalább évente egyszer – olvasható a Mastercard közleményében.

 

Forrás:www.piacesprofit.hu, http://www.gkidigital.hu