A Tisza-tavi vállalkozások meghívásával szervezett turisztikai fórumot a Heves Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara hétfőn, Poroszlón. A program célja az volt, hogy a résztvevők megoszthassák egymással és a kamarával az elmúlt szezonban tapasztalt észrevételeiket, jó gyakorlataikat és egy együttműködő gazdasági közösség jöjjön létre a térségben.

A rendezvényen közel 20 vármegyei szolgáltató vett részt, akik között volt vendégház tulajdonos, panziót üzemeltető, e-bike-, csónak- és SAP kölcsönző, túraszervező, kikötős, hajókarbantartó, strandüzemeltető, étterem, egy Tourinform iroda és egy turisztikai egyesület is.

A résztvevők Tóthné Bánszki Zsuzsanna a Goodwill Consulting Fejlesztési Tanácsadó Kft. munkatársától tájékoztatót hallhattak a 2024-es várható pályázati forrásokról, kiemelten a turisztikai szereplők részére. A szakértő hangsúlyozta az előkészületek jelentőségét, hogy a cég adatokat, az üzleti év eredményeit és az adó és járulékfizetéseket még ebben az évben tegyék helyre a pályázók. Elmondta, a Digitális Megújulás Operatív Program Pluszban és a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Pluszban várhatóak források a vállalkozások számára. Főleg digitalizációra, energetika korszerűsítésre, beruházásokra és humánerőforrás fejlesztésre nyílik lehetőség.
Kása-Polonkai Éva, Széchenyi Kártya ügyintéző ismertette a 2024.06.30-ig meghosszabbított Széchenyi Kártya Program MAX+ hiteltermékeit, melyek változatlan termékkörökkel és kedvező kondíciókkal, feltételekkel igényelhetőek.

A program kiemelt előadója volt Kovács Janka az I Love Tisza-tó magazin főszerkesztője, social media manager. Előadásában a tartalommarketing jelentőségére hívta fel a résztvevők figyelmét. Külön kiemelte a mesterséges intelligencia alkalmazását a facebook posztoknál, valamint a videómarketing szerepét.

Kovács Janka – I Love Tisza-tó főszerkesztője (Fotó: Nagy Kata)

A program végén kötetlen formában a résztvevők megoszthatták építő jellegű megjegyzéseiket, a térség fejlesztésére irányuló javaslataikat.

Az észrevételek között elhangzott, hogy

• a Tisza-tónak legyen önálló márkája az országmarketingben,
• a Heves vármegyei oldalon legyen több minőségi turisztikai célú fejlesztés,
• olyan beruházásokra lenne szükség, melyekkel szélesíthető az idegenforgalmi szezon,
• legyenek kialakítva a gát mentén szemetesek és mosdók, melyet a kerékpárosok használhatnának,
• Poroszlón belül is épüljön ki több helyen járda, bicikliút,
• legyen Poroszló és Sarud között egy rendszeres vízi közlekedés,
• legyen nagyobb az összhang a MTÜ és a helyi vállalkozók közöt.

Elhangzott még, hogy a vállalkozások szeretnék látni, hogy a befizetett turizmusfejlesztési hozzájárulás, hogyan  hasznosulásul a helyben. Ennek kapcsán kiemelték, hogy idén volt 50 éves a Tisza-tó, mégsem lett kommunikálva. Szeretnék, ha lennének különleges programok, vagy marketingkampány.

A fórum eredményeként a kamara tréningekkel segíti a helyi szolgáltatókat, valamint további fórumok megszervezésével segíti az előremutató párbeszéd megvalósítását.

Tóthné Bánszki Zsuzsanna – Goodwill Consulting Fejlesztési Tanácsadó Kft. (Fotó: Nagy Kata)