Kereskedelem, Modena
Nemzetközi Tapasztalatok Megosztása a Tanulási Eredményekről
S.I.E.L.O.
Kereskedelem Olaszország, Modena
A Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara szervezésében valósult meg a Nemzetközi Tapasztalatok Megosztása a Tanulási Eredményekről S.I.E.L.O. elnevezésű Erasmus+ tanulmányút, melyen a kereskedelemben, a kereskedelmi szakképzésben dolgozók vehettek részt.
Az út előtti felkészítés során a résztvevők elmélyülhettek a tanulási eredmények, a tanulási eredmények alkalmazásának részletes megismerésében. Megtanulhatták, hogy a tanulási eredményeken alapuló tanulás és tanítás eszközt ad arra, hogy javítani tudják a szakképzésben tanulók tanulási eredményességét és fontos, hogy a tanulók képességeiben mérhető fejlődés történjen.
Ez egy gyökeresen új gondolkodásmódot jelent, amely a tanulást és a tanulót helyezi a középpontba, és amelyben maga a tanulási folyamat és a tanuló által elért kompetenciafejlődés a lényeges.
Az út során fogadta a résztvevőket a modenai Kereskedelmi és Iparkamara fejlesztési vezetője. Itt betekintést nyerhettek a régió, valamint a város gazdasági életébe. Megismerhettek a főbb gazdasági mutatókat és a térség jelentőségét az ország életében.
Betekintést nyerhettek konzorcium munkájába, akik feladata, hogy a régió termékeit „védje”, ápolja, bemutassa. A legfontosabb termékeket, mint a balzsamecet, az lambrusco, a tortellini, vagy akár a cseresznye, amelyeket a régióban állítanak elő, vagy termelnek támogatják. Támogatják az eredetvédelmet, összefogják a termelőket.
A program során a résztvevők meglátogatták az IFOA Business School-t. A munkáltatókkal karöltve olyan képzéseket indítanak, amelyek a munkáltatói igényeinek felmérése után állítják össze a képzési programokat. E programok alapján képzik a dolgozókat, akiknek a gyakorlati helyük az adott munkáltató. Ez a rendszer lehetőséget ad arra, hogy a munkáltató olyan képzett szakembereket kapjon, aki az adott feladatokat maradéktalanul ellátja, valamint már a gyakorlat során megismerhessék a jövőbeli dolgozóikat. Az iskola részéről, akik egyébként munkaközvetítői feladatokat is ellátnak, ez nagyfokú rugalmasságot, hozzáértést kíván.
A program összeállítása során fontos fókuszt kapott a helyi termékek gyártása és a fenntartható gondolkodás népszerűsítése, így a résztvevők meglátogathattak parmezán sajt, a balzsamecet gyártásával, vagy a szőlőtermesztéssel foglalkozó vállalkozásokat is.
Ellátogattak továbbá a FICO Word Eataly elnevezésű kiállításra. A hagyományok tisztelete nagyon előremutató, és követendő példa lehet.
Mivel a tanulmányúton a kereskedelemben dolgozók, oktatók vettek részt kimaradhatatlan eleme volt a programnak a modenai piac, az „Il Borgogioloso” bevásárlóközpont, hipermarket.
A kereskedelem és a logisztika elválaszthatatlanok egymástól, így a résztvevők nagymúltú autóipari vállalkozásokat is megtekinthettek, mint a Lamborghini, és a Ferrari kiállítást.
Az út során lehetőség adódott városnézésre és a helyi kultúra megismerésére is.