Segédlet az egyéni vállalkozás indítását, működését segítő kamarai tájékoztató szolgáltatáshoz

Az egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről szóló 2009. évi CXV. törvény módosításnak megfelelően 2020. július 1-jétől a gazdasági kamarák feladata, hogy az egyéni vállalkozási tevékenységet indítani szándékozókat tájékoztassák az általuk végezni kívánt tevékenységek képesítési követelményeiről, az engedélyezési, bejelentési kötelezettségekről.

Az egyéni vállalkozói tevékenység folytatásához előírt hatósági engedélyhez vagy bejelentéshez kötött gazdasági tevékenységekről, valamint az azokhoz szükséges képesítési előírásokról a Kamarai Vállalkozói Információs Rendszer (KAVIR) oldalról tájékozódhat.

Felhívjuk a figyelmét, hogy az információk tájékoztató jellegűek, azok hatályos állapota az irányadó jogszabályokban ellenőrizendő, amelynek elvégzése az Ön felelőssége és minden esetben ajánlott!

Amennyiben vállalkozása indításához bővebb információra van szüksége, forduljon bizalommal munkatársainkhoz. Tájékoztatás kéréséhez, kérjük töltse ki űrlapunkat! A megadott válaszai alapján tudunk pontos választ adni a felmerülő kérdésére. A megkeresésére nyújtott tájékoztatásunkat, nyolc napon belül, elektronikus formában küldjük meg a megadott e-mail címre.

Az űrlap elérhető: IDE KATTINTVA

Egy egyéni vállalkozó több tevékenységet is folytathat. A tevékenységek azonosítására szolgáló, KSH által vezetett 6 számjegyből álló ÖVTJ (Önálló Vállalkozók Tevékenységi Jegyzéke) kód kiválasztását, és így a tájékoztatás adását is nagy mértékben megkönnyíti a KSH oldalán található keresőprogram. Javasoljuk ennek felkeresését.

KSH keresőprogram: IDE KATTINTVA 

Amennyiben nem találja meg az Ön számára megfelelő tevékenységet, akkor kérheti a KSH besorolási állásfoglalását. Ennek elkészítése lehet díjmentes, vagy térítési díjas, mely 7 000 Ft + ÁFA.

Besorolási állásfoglalás kérése: IDE KATTINTVA 

Mind az induló, mind a már működő vállalkozások üzleti döntéseit segíti a KSH KKV-tervezője.

KKV-tervező elérhető: IDE KATTINTVA

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) kezdő vállalkozásoknak, főképp mikro-, kis- és középvállalkozásoknak a megalakulásuktól számítva 30 napon belül Mentor Program lehetőséget kínál.

A Mentor Program célja, hogy az újonnan alakult adózók jogkövetését segítse, a helytelen adózási gyakorlat kialakulását megelőzze és az adózáshoz támogatást nyújtson. A mentorálás a kapcsolatfelvételtől számított egy évig tart.

A részvétel a Mentor Programban önkéntes és ingyenes, az adózóknak csupán regisztrálniuk kell hozzá. Regisztrálni a NAV Ügyfélportálon az Oldaltérkép/MENTORÁLÁS/Jelentkezés menüben van lehetőség.

 

Továbbá a NAV a vállalkozások működése során felmerülő kérdések megválaszolása érdekében összegyűjtötte a gyakran ismételt kérdéseket. Az összefoglalóban az általános kérdéseken túl, a kötelezően benyújtandó dokumentumok kitöltését és benyújtásának módját ismertetik, továbbá tájékoztatást adnak az ellátandó feladatokról.

Adózással kapcsolatos általános tájékoztatást az Magyar Kereskedelmi és Iparkamara minden évben megjelenő kiadványából is kaphat. Az Általános adózási tájékoztató kis- és középvállalkozások részére a 2024-es évre című kiadványát a mellékelt dokumentumban olvashatják teljes terjedelemben. Ez és a korábbi kiadványok az MKIK honlapján IDE KATTINTVA is elérhetőek.